Οι γυναίκες μέσα στο χριστιανισμό είναι κατώτερες από το νόμο και τη φύση, υποκείμενες σε μία κατάσταση μόνιμης τιμωρίας για το προπατορικό αμάρτημα και ακάθαρτες. Δεν εισέρχονται στο «άγιο βήμα» των εκκλησιών, δεν φορούν ιερά άμφια, δεν αγγίζουν ιερά αντικείμενα και δεν λαμβάνουν κοινωνία ενώ αιμορραγούν. Επιπλέον οφείλουν να καλύπτουν τα κεφάλια τους για να δηλώνουν έτσι ότι είναι υπόδουλες στους άντρες τους, αλλά και γιατί δεν αποτελούν αυθύπαρκτα όντα.
Το σωστό κατά τον Παύλο για έναν άνδρα είναι να μην αγγίξει ποτέ του γυναίκα! Συμβιβάζεται όμως με την κατώτερη ηθικά λύση της μονογαμίας, για να αντιμετωπίσει την... πορνεία. Επίσης συμβουλεύει τις χήρες να μείνουν όπως αυτός, δηλαδή άγαμες. Για την αντιμετώπιση όμως της ερωτικής επιθυμίας, κάνει την παραχώρηση να επιτρέψει και σε αυτές το γάμο. Ο γάμος δηλαδή παρουσιάζεται ως «αναγκαίο κακό» για την αποτροπή της αχαλίνωτης σεξουαλικότητας, ενώ για «προγαμιαίες σχέσεις» ούτε λόγος... Αν όλοι είχαν την ίδια άποψη (ευτυχώς για μας δεν την είχαν), τότε μάλλον το ανθρώπινο είδος θα είχε εξαφανιστεί!
Ο ΙΖ’ κανόνας της τοπικής συνόδου της Γάγγρας (340μ.χ.) που δεν έχει καταργηθεί έως σήμερα, απαγορεύει στις γυναίκες να κουρεύουν τα μαλλιά τους. Μερικά χρόνια αργότερα ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (ο επονομαζόμενος Μέγας) διέταξε με νομοθεσία να εκδιώχνονται από την εκκλησία οι γυναίκες που έχουν κοντά μαλλιά, ενώ αν κάποιοι αρχιερείς τύχει και τις δεχθούν, να καθαιρούνται.
Οι επιλεγόμενοι Πατέρες της εκκλησίας δεν είχαν καλύτερη γνώμη για τις γυναίκες. Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, πρώτος στη σειρά των Πατέρων της εκκλησίας και διδάσκαλος του Ωριγένη, γράφει στο βιβλίο του «Παιδαγωγός» 2.33: «Μία γυναίκα, αν λάβουμε υπ’ όψην μας ποιά είναι η φύση της, πρέπει να αισχύνεται γι’αυτήν». Ο Μέγας Αθανάσιος υποστηρίζει «Με τις γυναίκες δεν είναι ασφαλές ούτε από κοινού ν’αποφασίζει κανείς («α περί ειδωλολατρείας» από το έργο του «κατά Ελλήνων»)
Ο Μέγας Βασίλειος (ο Αγιοβασίλης) περιγράφει τις σχέσεις των δύο φύλων στο πλαίσιο της ορθόδοξης οικογένειας: «Η γυναίκα δεν έχει την άδεια να αφήνει τον άνδρα της, αλλά, κι αν δέρνει αυτήν εκείνος, πρέπει να υπομένει κι όχι να χωρίζεται, κι αν την προίκα της ξοδεύει, κι αν σε άλλες γυναίκες πορνεύει, αυτή πρέπει να καρτερεί. Ώστε η μεν γυναίκα, η αφήσασα τον άνδρα της μοιχαλίς είναι αν πάρη άλλον, ο δε αφεθείς αυτός άνδρας, αν πάρει άλλη, συγχωρείται» (Πηδάλιο, κανών Θ). Επομένως σύμφωνα με την Ορθοδοξία η εκμετάλλευση, ο ξυλοδαρμός και η υποβάθμιση – γενικότερα- της συζύγου είναι έργο ευλογημένο.
Ο λόγος του Ιωάννη του χρυσόστομου ξεχειλίζει από μίσος κατά των γυναικών. Στο «προς τους έχοντας παρθένουν συνεισάκτους» διαβάζουμε:
«Γενικά η γυναίκα είναι ένα σκουλήκι που σέρνεται, η κορη του ψεύδους, σκεύος ακαθαρσιών, ο εχθρός της ειρήνης. Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος. Eίναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. Πάνω απ’όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες. Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδι, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της κι έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων. Όσος και να είναι ο πλούτος δεν επαρκεί να ικανοποιήσει τη γυναικεία επιθυμία. Μέρα και νύκτα η γυναίκα δεν σκέπτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάρι και τα πολύτιμα πετράδια, τα πορφυρά υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα. Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άνδρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί “.
Ο χριστιανισμός δεν βελτίωσε, αλλά τουναντίον προσπάθησε -και για αρκετούς αιώνες το είχε καταφέρει- να ρίξει τη γυναίκα στο χαμηλότερο σκαλί της κοινωνίας, θεωρώντας την κατώτερο ον και υπαίτια για όλα τα κακά της ανθρωπότητας. Ας δούμε τις βασικότερες επίσημες χριστιανικές θέσεις έναντι της γυναίκας:
Κάθε γυναίκα με ακάλυπτη την κεφαλή εξευτελίζεται.. Διότι εάν η γυναίκα δεν καλύπτεται, ας κουρεύεται.. Εάν είναι αισχρό για τη γυναίκα να κουρεύεται ή να ξυρίζεται, ας καλύπτεται.. Κάθε άνδρας έχων καλυμένη την κεφαλή του εξευτελίζεται.. Ο άνδρας δεν οφείλει να καλύπτει την κεφαλή του, διότι υπάρχει ως εικών και δόξα Θεού. Δεν επλάσθει ο άνδρας για τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα για τον άνδρα.. Οι γυναίκες στις εκκλησίες ας σιωπήσουν. Δεν επιτρέπεται σ’αυτές να ομιλούν, αλλά να υποτάσσονται, καθώς ο (μωσαϊκός) νόμος λέγει.. Αν θέλουν να μάθουν κάτι, ας ρωτούν στο σπίτι τους άνδρες τους (Α’ προς Κορινθίους, ια’ 4-12,ιδ’ 31-40).
Οι γυναίκες, όταν υποτάξουν κάποιον στην εξουσία τους, τον καθιστούν ευκολοκυρίευτο από τον διάβολο, περισσότερο απρόσεκτο, ζωηρότερο, αδιάντροπο, ανόητο, οξύθυμο, θρασύ, ενοχλητικό, ταπεινό, απότομο, ανελεύθερο, δουλοπρεπή, αυθάδη, φλύαρο και με μια λέξη όλα τα γυναικεία ελαττώματα, τα οποία έχουν αυτές, τα αποτυπώνουν στην ψυχή του. Είναι λοιπόν αδύνατον εκείνος ο οποίος διαρκώς βρίσκεται μαζί με γυναίκες με τόση συμπάθεια και μεγαλώνει με τη συναναστροφή τους, να μη γίνει αγύρτης και αργόσχολος και μηδαμινός. Κι αν λέει κάτι, όλα θα είναι λόγια των αργαλειών και των μαλλιών, επειδή η γλώσσα του θα έχει μολυνθεί από το είδος των γυναικείων λόγων. Και αν κάνει κάτι, το κάνει με πολλή δουλοπρέπεια, επειδή βρίσκεται μακριά από την ελευθερία, η οποία αρμόζει στους χριστιανούς και για κανένα σπουδαίο κατόρθωμα δεν είναι χρήσιμος» (Ιωάννης Χρυσόστομος, Δ’ Λόγος «περί Νηστείας και Σωφροσύνης»)
Η γυναίκα για την Ορθόδοξη εκκλησία είναι «μόλυνση». Η ερωτική συνεύρεση μαζί της (ό,τι πιο φυσικό δηλαδή μπορεί να συμβεί στους ανθρώπους) αποτελεί αιτία μολύνσεως όχι μόνο για το σώμα αλλά και για την ψυχή. Γι’αυτό εξαίρονται εκείνοι που «δεν μολύνθηκαν από τις γυναίκες, γιατί είναι παρθένοι» (Αποκάλυψη, ιδ’4). Αν νομίσετε ότι το απόσπασμα αυτό μιλά για ερωτική συνεύρεση, γυρίστε την καινή διαθήκη σας πιο μπροστά, στον Ματθαίο (ε’ 28) και διαβάστε τα λόγια του ίδιου του Ιησού: «κι εγώ σας λέγω ότι αυτός που βλέπει μια γυναίκα και την επιθυμεί, ήδη εμοίχευσε μέσα στην καρδιά του».
Ο ΙΑ’ κανόνας του Ιωάννη του Νηστευτή (βλ. «Πηδάλιον») επιβάλλει 40 μέρες ξηροφαγία (δηλαδή μόνο ψωμί και νερό) και 100 μετάνοιες ημερησίως (ήτοι 4000 σύνολο) και αποχή από την κοινωνία σε κάθε γυναίκα, που θα δεχθεί «ασπασμούς ανδρός» και «επαφές χωρίς ωστόσο να διαφθαρεί».
Οι επιστολές είναι πολύ σαφείς, όσον αφορά στην επίσημη θέση του χριστιανισμού απέναντι στη γυναίκα: «η γυναίκα δεν εξουσιάζει το ίδιο της το σώμα, αλλά ο άνδρας» (Α’ προς κορινθίους, ζ’4). «οι γυναίκες να υποτάσσεσθε στους άνδρες σας στα πάντα» (προς Κολοσσαείς,γ’18). «Ομοίως οι γυναίκες υποτασσόμενες σοτυς άνδρες τους» (Α’ Πέτρου,γ’1). Νομίζω ότι δεν διέφυγε της προσοχής σας, αγαπητές αναγνώστριες η επανάληψη του ρήματος «υποτάσσομαι». Σε περίπτωση που δεν εννοήσατε καλώς τη σημασία του, σας πληροφορώ πως σημαίνει «εξ-ουσιάζομαι» «υποδουλώνομαι».
Παλαιά Διαθήκη, ιερό βιβλίο των ορθόδοξων χριστιανών, Δευτερονόμιο κβ΄ 21: «Να λιθοβολείται η θυγατέρα του λαϊκού όταν πορνεύσει». Αλλά και μη τα χειρότερα, Λευϊτικό κα΄. θ΄: «Θυγατέρα ανθρώπου ιερέως εάν βεβηλωθεί πορνεύοντας…. επί πυρός κατακαυθήσεται».
Ο επίσκοπος Γάζης Πορφύριος, σε εκτέλεση του «ες έδαφος φέρειν» του Αρκαδίου, το 401μ.χ. κατέστρεψε όλα τα αγάλματα και τα έργα τέχνης, τις δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες και ισοπέδωσε όλους τους ελληνικούς ναούς της πόλης. Όπως γράφει ο συναξαριστής του Μάρκος ο Διάκονος, όταν ο Πορφύριος πυρπόλησε και κατέστρεψε το Μαρνείον (ξακουστό ναό του Διός στη Γάζα) χρησιμοποίησε τα μάρμαρά του για την πλακόστρωση του δρόμου. Όπως περήφανα είπε ο ίδιος: «Για να πατούν όχι μόνον άνθρωποι, αλλά και γυναίκες και γουρούνια και άλλα ζώα»! (Βίος Πορφυρίου).
O..."άγιος" Ισαάκ ο Σύριος: «Είναι καλύτερο να φας δηλητήριο, παρά να συμφάγεις με μιά γυναίκα, και αν ακόμη είναι μητέρα σου ή αδελφή σου»!
Κοσμάς ο Αιτωλός (σελ. 25): «Αν σ’ ένα σταυροδρόμι συναντήσεις το διάβολο και μιά γυναίκα, πήγαινε προς τα εκεί που είναι ο διάβολος και όχι εκεί που είναι η γυναίκα…»!
Και επίσης, καλά θα κάνουν οι γυναίκες να μάθουν ότι μόλις το 1545 μ.Χ., στη Σύνοδο του Τρέντο η Καθολική Εκκλησία αποδέχτηκε ότι οι γυναίκες έχουν ψυχή...
διαβάστε περισσότερα: http://www.ellinikoarxeio.com/2010/05/women-in-christianity.html
Κοσμάς ο Αιτωλός (σελ. 25): «Αν σ’ ένα σταυροδρόμι συναντήσεις το διάβολο και μιά γυναίκα, πήγαινε προς τα εκεί που είναι ο διάβολος και όχι εκεί που είναι η γυναίκα…»!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΕΥΓΕ!, ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΣΟΥΝ
Όλες οι προαναφερθείσες ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΜΕΝΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ μόνο ένα πράγμα φανερώνουν: ότι έχετε μεσάνυχτα από τη ζωή στην Εκκλησία, όπου οι γυναίκες πραγματικά απολαμβάνουν τιμή και βρίσκουν την μοναδική και αληθινή θέση τους στην κοινωνία και στην οικογένεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω με την προηγούμενη άποψη...ο ίδιος ο Χριστός προστάτευσε την Μαγδαλινή και είπε ο αναμαρτητος πρώτος το λιθο βαλέτο..η θρησκεία μας μιλάει για αγάπη και μάλιστα αμοιβαία αγάπη η γυναίκα να σέβεται τον άνδρα αλλάκι ο άντρας ν αγαπάει κ να φροντίζει τη γυναίκα. Το η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα δεν σήμαινε δουλοπρέπεια υποταγή αλλά είχε την έννοια του σεβασμού
ΑπάντησηΔιαγραφήH φιλοσοφία του προσώπου που αναφέρεις ίσως να μιλάει για αγάπη, λιτότητα κλπ. Η θρησκεία όμως που δημιουργήθηκε απο την συγκεκριμένη φιλοσοφία, μόνο με αγάπη και λιτότητα δεν αναπτύχθηκε και διαδόθηκε. Μην κάνετε ταυτοποίησή της φιλοσοφίας του Χριστού με την εταιρία "Χριστιανισμός Α.Ε."
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικά αποσπάσματα απο την θρησκεία της αγάπης:
-«θανάτωσον άνδρα και γυναίκα και παιδίον θηλάζον»! Α΄ Σαμουήλ 15.3
-«θανατώστε νήπια και θηλάζοντα» (Ο΄) Β΄ Βασιλειών 15.3
-«θανατώσατε εκ των παιδίων πάντα τα αρσενικά»! Αριθμοί 31.15-17
-«Βαβυλώνα, η μέλλουσα να ερημωθής… Μακάριος όστις πιάση και ρίψη τα νήπιά σου επί την πέτραν»! Ψαλμ.137.9.
«Και εξήλθεν ο Μωυσής και πάντες οι άρχοντες (του Ισραήλ)... και εθυμώθη ο Μωυσής εναντίον των αρχηγών του στρατεύματος και είπε, Ζώσας (ζωντανές) αφήσατε πάσας τας γυναίκας; Ιδού αύται έγιναν αιτία να ανομίσωσιν οι υιοί Ισραήλ εις τον Κύριον κατά την συμβουλήν του Βαλαάμ... και τώρα θανατώσατε εκ των παιδίων πάντα τα αρσενικά, (!) και θανατώσατε πάσας τας γυναίκας, όσαι εγνώρισαν άνδρα, πάντα δε τα κοράσια όσαι δεν εγνώρισαν άνδρα (παρθένες) φυλάξατε ζώντα δι’ εαυτούς»!! Αριθ. ΛΑ΄7-18
Είσαστε ΑΦΕΛΕΙΣ (ως... "ΟΦΕΙΛΕΤΕ" να είστε, σαν "καλοί Χριστιανοί"), αγαπητοί φίλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιησούς, ΠΡΟΦΑΝΩΣ και είχε ΜΕΓΑΛΗ ιδέα και εκτίμηση στην γυναίκα - και το απέδειξε πολλές φορές...
ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ Ο,ΤΙ ΗΤΑΝ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΔΙΔΑΞΕ,... ΜΕ ΤΗΝ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ";;;;
Αφήστε, μη κουράζεστε. ΤΙΠΟΤΑ, σχεδόν! Ο Χριστιανισμός, είναι μια ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ που εξαπλώθηκε μετά το πέρας του θεανθρώπου στη Γη, ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΗΚΕ τον Ιησσύ και την ΕΠΙΡΡΟΗ που άσκησε στις μάζες και έτσι γεννήθηκε μια ακόμα "θρησκεία", που σιγά-σιγά ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗΚΕ, ΕΚΦΥΛΗΣΤΗΚΕ και ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ στη σημερινή μορφή της! Και η σημερινή μορφή του Χριστιανισμού (ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ... "δόγματος"), έχει ΕΛΑΧΙΣΤΑ κοινά με την διδασκαλία του Ιησού!
Και ΝΑΙ ΜΕΝ ο Ιησούς ΕΚΤΙΜΟΥΣΕ την γυναίκα, όμως ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ η "πίστη", η "θρησκεία" του Χριστιανισμού, ΔΕΝ ΕΚΤΙΜΟΥΣΕ την γυναίκα!
ΤΡΑΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - και μάλιστα ΠΑΛΑΙΟΤΑΤΟ, της εποχής δηλαδή που ΥΠΗΡΧΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ & ΑΞΙΕΣ, ακόμα! - είναι η περίπτωση της ΥΠΑΤΙΑΣ εκ Αλεξάνδριας, της διάσημης αστρονόμου/μαθηματικού και πρύτανη της Σχολής Αλεξάνδριας, η οποία ΠΡΩΤΗ ανακάλυψε την ελλειψοειδή περιστροφή της Γης γύρω απ' τον ήλιο, αλλά η Υπατία... "ΕΝΟΧΛΟΥΣΕ" τους ανερχόμενους Χριστιανούς (ως ΔΥΝΑΜΗ!) ως "ΓΥΝΗ" το ότι ήταν ΤΟΣΟ δημοφιλής και ασκούσε τεράστια επιρροή σε... ΑΝΔΡΕΣ (τους φοιτητές της - εμ... ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΝ να υπήρχαν!), οπότε "κλασσικά" για Χριστιανούς την κατηγόρησαν, την "δίκασαν" συνοπτικά και την ΛΙΘΟΒΟΛΗΣΑΝ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ μέσα στο ΙΕΡΟ ενός ναού!
"Μπροστάρης" αυτής της "θεανθρώπινης" και "φιλέσπλαχνης" πράξης, ήταν ο "αγαπητός" και ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟΣ... ΚΥΡΙΛΟΣ!
Μα... τι να πω. Εντάξει, να δεχτώ ότι ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΤΕ Χριστιανοί και ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ να "ψάξετε" και να δεχτείτε ή να αναιρέσετε πράγματα απ' την θρησκεία σας.
ΜΑ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙΤΕ;;;... Π.χ. οι Μαυριτανοί κι ο Σαλαντίν, που είχαν καταλάβει την Παλαιστίνη και την Ιερουσαλήμ, ζούσαν ΤΕΛΕΙΑ και ΑΡΜΟΝΙΚΑ με τους Χριστιανούς. "Έσκασαν μύτη" οι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ σταυροφόροι "και καλά" για να "απελευθερώσουν" τους Αγίους Τόπους και... ΡΙΜΑΞΑΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ!!! ΟΙ... ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, όχι οι "αλλόθρησκοι"!
Και είδαμε... ΚΑΙ στο Βυζάντιο... ΚΑΙ στο Μεσαίωνα... ΚΑΙ στην Αναγέννηση... ΚΑΙ στη Μεταρύθμιση... ΚΑΙ στη Βιομηχανική επανάσταση... ΚΑΙ ΣΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ ΑΚΟΜΑ (!),... πόσο "ελευθερία" είχαν οι γυναίκες!!!
Φυσικά... και στην αρχαιότητα ΧΑΛΙΑ ζούσαν οι γυναίκες (όπως φυσικά και στις αραβικές/ισλαμικές χώρες).
ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ ΦΥΣΙΚΑ, στην οποία λόγο του ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ/ΔΟΜΗ της Σπαρτιατικής κοινωνίας, οι γυναίκες είχαν ΜΑΛΛΟΝ... ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ εκτίμηση απ' ό,τι οι άνδρες και ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΙΣΟΤΗΤΑ - εκτός φυσικά ρόλων... διακυβέρνησης!
Πάντως, μιας και είναι "θρησκευτικό" το άρθρο περί γυναικών, ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ της δικής μας αρχαιότητας, στην αρχαία ΑΙΓΥΠΤΟ και στον ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, οι γυναίκες είχαν μεγάλη εκτίμηση/επιρροή και γενικά, "πλησίαζαν" σε κάποια μορφή ισότητας.
Αν και σήμερον η ισότητα ΣΧΕΤΙΚΑ υπάρχει, εντούτις πιστεύω ότι ΤΟΤΕ και στα παραπάνω που αναφέρθηκα, σε κάποιες περιπτώσεις οι γυναίκες είχαν ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ σημασία κι απ' τις σημερινές γυναίκες!
Πχ. στην Σπάρτη, η ΑΞΙΑ που είχαν οι γυναίκες, ΔΕΝ απαντάται στη σημερινή εποχή.
Ας μην συγχέουμε επίσης τη διαφθορά που μπορεί να υπάρχει μέσα στις εκκλησίες όσο και στις ανθρώπινες κοινωνίες με τα όσα λέει η θρησκεία μας. Το να εξηγούμε και να ερμηνεύουμε τους κανόνες και τα όσα η θρησκεία λέει όπως μας συμφέρει δεν σημαίνει ότι ο Χριστιανισμός υποβαθμισε τη γυναίκα. Οι ανθρώπίνες κοινωνίες υποβάθμιζαν τη γυναίκα κι εκεί πρέπε ν ανατρέξουμε και να δούμε τι φταίει. Είναι εύκολο να ρίχνουμε τις ευθύνες αλλού και να κατηγορούμε τη θρησκεία.Είναι εύκολο να επιχειρηματολογούμε και να φιλοσοφούμε με βάση το ιδεατό και το πλασματικό. Αυτό όμως δεν οδηγεί πάντα στην πραγματική αλήθεια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΠΙΣΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ Ο ΑΠ ΠΑΥΛΟΣ ΕΙΠΕ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΝΑ ΦΟΡΑΕΙ ΜΑΝΤΗΛΙ ΔΗΛΑΔΗ ΣΑΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΩ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ?ΗΤΑΝ ΜΙΣΟΓΥΝΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΑΠ ΠΑΥΛΟΣ ΜΙΣΟΥΣΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΣΩΣΤΑ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ - ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤ Ω Ρ Α..!
Ηεκκλησια στην τελετη του γαμου λεει ο αντρας να αγαπαει την γυναικα του,δηλαδη του ζηταει να της δωσει το πιο ανωτερο αλλα και ιεροτερο συναισθημα την αγαπη,και τον πιο ομορφο υμνο στην αγαπη αυτην τον εχει γραψει ο Αποστολος Παυλος που λεει "χωρις αγαπη δεν ειμαστε τιποτα,δεν αξιζουμε τιποτα ,ειμαστε κυμβαλον αλαλαζων"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΤΑΝ Ο ΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΤΡΕΥΤΑΙ , ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΩΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ..
ΟΙ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΗΤΑΝ ,, ΚΥΡΙΕΣ ... ΟΧΙ ΣΑΣ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΛΑΦΡΟΜΙΑΛΕΣ ΟΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ , ΓΥΜΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ , ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, ΠΡΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ, ΓΙΑΥΤΟ ΑΓΑΠΑΕΙ , ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΓΜΕΣ. ΕΝΩ Ο ΑΝΔΡΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΩΝ.
ΓΙΑΥΤΟ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΖΗΓΟ ΤΗΣ , ΑΛΛΙΩΣ ΣΠΑΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ.... ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΤΑΕΙ ΔΥΣΤΙΧΗΣΜΕΝΟ ΠΛΑΣΜΑ , ΧΩΡΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΑΓΑΠΗΣ .
ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣΑ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ , ΚΑΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ , ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΩ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ Η ΑΝΩΘΕΝ ΚΥΡΙΑ, ΔΕΙΧΟΥΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΡΩΣΤΗ, ΨΥΧΙΚΑ.
ΘΥΜΗΘΗΤΕ ΤΟ ΕΞΗΣ,,, Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ , ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΞΗΣ,,, ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΣΑΣ ΤΗΝ ΓΡΑΦΟΥΣΑ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ , ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΕΙ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ..
ΑΥΤΟ ΦΤΑΝΕΙ ΣΑΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΝΟΜΙΖΩ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Δεν ξέρω αν μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε το παραπάνω άρθρο, όσοι παραπονιέστε, αλλα αν το κάνατε θα διαπιστώνατε πως τα παραπάνω δεν αποτελούν την προσωπική γνώμη κάποιου συγγραφέα, αλλά αποσπάσματα μέσα απο τα ιερά βιβλία μιας συγκεκριμένης θρησκείας. Της Χριστιανικής στην προκειμένη περίπτωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι αυτό τον λόγο έχει και συγκεκριμένες παραπομπές δίπλα απο κάθε απόσπασμα. Άρα τα παράπονά σας θα πρέπει να τα πείτε στους εκπροσώπους της συγκεκριμένης θρησκείας.
Κ α τ ά ρ γ η σ η τ ο υ ά β α τ ο υ τ ο υ Α γ ί ο υ Ό ρ ο υ ς γ ι α τ ι ς γ υ ν α ί κ ε ς ά μ ε σ α. Η γυναίκα δεν είναι μίασμα και τα ελληνικά έθιμα και οι παραδόσεις ασιατικού τύπου πρέπει να εκλείψουν. Ο επαναστάτης, στην εποχή του, Χριστός αναβάθμισε το ρόλο της γυναίκας, του εξαθλιωμένου, του ανάπηρου, του ξένου, ακόμα και των ζώων. Σήμερα ο οποιοσδήποτε ρατσισμός είναι ο πολιτισμός των ηλιθίων...
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι σαφές οτι ο χριστιανισμός δεν υποτιμά τη γυναίκα. για να το θέσω απλά , πώς θα μπορούσε να πράξει κάτι τέτοιο από τη στιγμή που η Παναγία ήταν γυναίκα? Χωρίς την Παναγία θα υπήρχε Χριστός? οχι βεβαιως. πώς γίνεται λοιπον μια θρησκεία να τιμά και να σέβεται τον Ιδρυτή της και όχι το ατόμο που γέννησε Αυτόν?
ΑπάντησηΔιαγραφήη γυναίκα λοιπόν έχει σημαντικότατο ρόλο και θέση στο Χριστιανισμό και ειναι απολύτως σεβαστη.
μην πιστεύετε ο,τι σας πλασαρουν απλά για να πλήξουν το χριστιανισμο με νοθευμένες ρήσεις ή με ρήσεις που απλα τις "αποσπουν" απο ενα κείμενο και σαν αποτέλεσμα διαστρεβλώνονται.
Το παρόν άρθρο έχει την σκοπιμότητα του. Να πλήξει με "παιδικά" επιχειρηματα το χριστιανισμό.
δεν τα καταφερε αλλα καλή η προσπάθεια.
Το κεντρικό άρθρο και οι επισημάνσεις του είναι απόλυτα εύστοχες και ενδεικτικές του κλίματος που επικρατεί ακόμα και στις μέρες μας για το ρόλο της γυναίκας στον χριστιανισμό. Δυστυχώς η Εκκλησία παραμένει προσκολλημένη στον «σημαντικότατο ρόλο» της γυναίκας αγνοώντας τον «ισότιμο ρόλο». Μια κοσμοθεωρία βασισμένη σε «παιδικά επιχειρήματα» , όπως ότι ο Θεός έπλασε τη γυναίκα από το πλευρό του Αδάμ, αχάριστη τον έδιωξε από τον παράδεισο με εκείνο το καταραμένο μήλο που παραλίγο να πνίξει και την Χιονάτη… Γνωστός ο σκοταδιστικός ρόλος της Εκκλησίας δια μέσου των αιώνων,(μεσαίωνας, σταυροφορίες, …παιδεραστίες, άβατο Αγίου Όρους), να ασχημονεί πάνω στη ζωή στη φύση και τη κοινή λογική…(π.χ. βλέπε δηλώσεις μητροπολίτη Πειραιώς που αναστάτωσαν τελευταία τη παγκόσμια κοινή γνώμη) . Σήμερα πρέπει να φοβόμαστε όλη αυτή την δήθεν επιστημονική χριστιανική παραφιλολογία, όπου η εκκλησία έχει εκμεταλλευτεί και επενδύσει σε κάτι πραγματικά ιερό, που έχει ανάγκη ο κόσμος, μεγαλώνοντας όσο γίνεται πιο φυσιολογικά τα παιδιά μας μακριά από όλες αυτές τις ηθικοπλαστικέ θεωρίες του σκότους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποσπααμα απο την πρὸς Ἐφεσίους Ἐπιστολῆς Παύλου τὸ Ἀνάγνωσμα (Κεφ. ε´ 20-33).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟἱ ἄντρες νὰ ἀγαπᾶτε τίς γυναῖκες σας, ὅπως καὶ ὁ Χριστὸς ἀγάπησε τήν Ἐκκλησία καὶ θυσιάστηκε γι᾿ αὐτή, ... Ἔτσι ὀφείλουν οἱ ἄντρες νὰ ἀγαποῦν τίς γυναῖκες τους, ὅπως τὰ ἴδια τους τὰ σώματα· ἐκεῖνος ποὺ ἀγαπᾶ τὴν γυναίκα του τὸν ἑαυτό του ἀγαπᾶ· γιατὶ κανεὶς ποτὲ δὲν ἐμίσησε τὴν σάρκα του, ἀλλὰ τὴν τρέφει καὶ τήν περιθάλπει, ὅπως καὶ ὁ Κύριος τὴν Ἐκκλησία· γιατὶ εἴμαστε ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι, ποὺ ἀποτελοῦμε τήν Ἐκκλησία, μέλη ἀπὸ τὸ σῶμα του, ἀπὸ τὴν σάρκα του καὶ ἀπὸ τὰ ὀστά του· γι᾿ αὐτὸ τὸν λόγο θὰ ἐγκαταλείψει ὁ ἄνθρωπος τὸν πατέρα του καὶ τὴν μητέρα του καὶ θὰ προσκολληθεῖ στὴν γυναίκα του καὶ θὰ γίνουν οἱ δυό τους μιὰ σάρκα (θὰ εἶναι ἕνα σῶμα). Τὸ μυστήριο τοῦτο εἶναι μεγάλης σημασίας καὶ ἐγὼ τὸ παρομοιάζω (παραλληλίζω) μὲ τὸν δεσμὸ πού ἔχει ὁ Χριστός μὲ τὴν Ἐκκλησία.
Δε ξερω τι λετε εσεις αλλα δεν εχω δει ομορφοτερα λογια αγαπης!!!!!
Ρασσιά άσε τη μισαλλοδοξία και διάβασε Ησίοδο.Εκεί θα δεις την θέση της γυναίκας στην αρχαία κοινωνία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς απομονώνεις αποσπάσματα κατά πάγια τακτική,ώστε να τους παρουσιάσεις μισογύνηδες.Το ίδιο κάνεις και με την Αγία Γραφή.Αν σέβεσαι την αλήθεια,παρουσίασε ολόκληρα κεφάλαια σχετικά με το θέμα.
Μας έχετε κουράσει με την αντιεπιστημονική τακτική που ακολουθείτε.
Ανέστης
Το κείμενο περιγράφει μεγάλες αλήθειες τις οποίες οι κυριούλες της εκκλησίας
ΑπάντησηΔιαγραφήαρνούνται να διαβάζουν και σίγουρα να δεχθούν.
Είναι δεδομένο ότι ο χριστιανισμός έριξε τη γυναίκα στα τάρταρα και τη σοφία
της ελληνικής παιδείας.
αν τα κείμενα των πατέρων της εκκλησίας είανι ανώτερα τότε γιατί στα πανεπιστήμια του κόσμου διδάσκουν Αριστοτέλη και Θουκιδίδη και όχι Απόστολο Παύλο?
ακόμα πως είναι δυνατόν στην ελληνική επικράτεια να υπάρχει έδαφος που απαγορεύεται να εισέλθουν γυναίκες??
Η απάντηση είναι εύκολη : "το ζήτησε η Παναγία"
γιατί το ζήτησε?
και ποιός είναι αυτός που έχει απευθείας τηλεφωνική επικοινωνία με την Παναγία
και μάς ενημερώνει για τις επιθυμίες της?
Καταρχήν στο ορθόδοξο χριαστιανικό θρήσκευμα δεν ερμηνεύουμε κατά γράμμα την Αγία Γραφή και τα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας.Τα ερμηνεύουμε συμβολικά.Στο μυστήριο του γάμου ,όταν λέει ο ιερέας[η δε γυνή να φοβήται τον άντρα],δεν εννοεί οτι πρέπει η γυναίκα να τον φοβάται,αλλά να τον σέβεται.Και εννοείται οτι πρέπει και ο άντρας να σέβεται την σύζυγο του και να μην την κακομεταχειρίζεται.Αν η θρησκεία μας μισούσε τις γυναίκες,τότε θα γεννιόταν ο Χριστός,ο Υιός του Θεού,από μια γυναίκα;Θα γεννιόταν από την Παναγία που την επικαλούμαστε στις προσευχές μας,που υπάρχει σε τόσες εικόνες,αλλά και που χτίστηκαν στο όνομα της τόσες εκκλησίες;Αν η θρησκεία μας μισούσε τις γυναίκες,τότε ο Χριστός θα προστάτευε εκείνη την πόρνη γυναίκα από τον λιθοβολισμό,λέγοντας[ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω];Σκεφτείτε πόσες γυναίκες είναι άγιες και έχουν γίνει προς τιμήν τους ακόμη και ναοί.Σε οτι αφορά την ιερωσύνη,από παλιά οι γυναίκες δεν μπορούσαν να πάρουν τον τίτλο του ιερέα όπως συνέβαινε στην ειδωλολατρεία.Υπήρχαν όμως οι διακόνισσες και σήμερα υπάρχουν γυναίκες,οι οποίες ψέλνουν.Μια γυναίκα δεν μπορεί να γίνει ιερέας,γιατί μια φορά το μηνά έχει εμμηνόροια και δεν θα μπορεί να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα ενός ιερέα.Όλοι ξέρουμε πως οι γυναίκες νιώθουν δυσάρεστα ή είναι άκεφες το συγκεκριμένο διάστημα.Μην νομίζεται οτι το να είναι κάποιος ιερέας,είναι κάτι εύκολο.Ο ένας θα καλέσει τον ιερέα για να τελέσει κηδεία,ο άλλος για μνημόσυνο,ο ένας θα θέλει εξομολόγηση,ο άλλος ευχέλαιο στο σπίτι ή στο μαγαζί του,ο έναςθα τον θέλει για τέλεση γάμου,ο άλλος για κοινωνία στο σπίτι και τέλος και για βαφτίσια.Και δεν νομίζω την σήμερον ημέρα κάποιος ιερέας να προτρέπει τις γυναίκες να ανέχονται την κακοποίηση από τον άντρα τους ή οτι δεν είναι ίσες με τον άντρα.Διαβάστε την Παλαιά Διαθήκη που λέει οτι η Εύα δημιουργήθηκε από την πλευρά του Αδάμ,αλλά και οτι ο Αδάμ αναγνωρίζει σε αυτήν τον εαυτό του.Αυτό σημαίνει οτι η γυναίκα είναι ισότιμη με τον άντρα.Αν η ορθοδοξία υποτιμούσε την γυναίκα,τότε λέτε να δεχόταν οτι ο Θεός έφτιαξε την γυναίκα για να'χει σύντροφο ο Αδάμ;Λέτε να είχε το μυστήριο του γάμου για τους ανθρώπους;Ακόμη και οι ιερείς μπορούν να παντρευτούν,πριν πάρουν το χρίσμα.Σήμερα και με παντελόνια μπαίνουν οι γυναίκες στους ναούς.Δεν φοράμε καμιά μπούργκα όπως οι μουσουλμάνες,ούτε λιθοβολούμαστε,ούτε μας κάνουν κλειτοριδεκτομή.Εγώ βλέπω οτι η Ελληνίδα εργάζεται,λέει ελεύθερα την γνώμη της,μορφώνεται και μάλιστα καταλαμβάνει και υψηλές θέσεις.Γράψτε για την υποτίμηση της γυναίκας στον μουσουλμανικό κόσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να συμπληρώσω και κάτι άλλο.Ο Μέγας Βασίλειος ήταν άγιος άνθρωπος με σπουδαίο φιλανθρωπικό έργο.Λέτε ένας καλόψυχος άνθρωπος να εχθρεύονταν τις γυναίκες και να μην τις βοηθούσε;Στην ειδωλολατρεία ήταν υποτιμημένη η γυνή,γιατί γίνονταν κάτι ειδωλολατρικά οργιάκια.Και σήμερα γίνονται,αλλά δεν ευθύνεται η Εκκλησία για την ανηθικότητα κάποιου,που είναι μόνο στην ταυτότητα χριστιανός.Η θρησκεία μας καταδικάζει την ανηθικότητα,αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν την συγχωρεί.Μας λέει να σεβόμαστε το σώμα μας και να μην το δίνουμε σε όποιον να'ναι,χωρίς να μην υπάρχει το συναίσθημα.Υ.Γ.GEORGIA
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραιο παιχνιδι βρηκατε.Κι εγω γυναικα ειμαι, Ορθοδοξη και φεμινιστρια και σας πληροφορω πως εχοντας ψαξει και αλλες θρησκειες καμια δεν ανυψωνει τη γυναικα οσο η Ορθοδοξη πιστη.Δε λεω,κανατε καλη δουλεια διαλεγοντας προσεχτικα πια αποσπασματα θα ακουγονταν πιο ρατσιστικα οταν ειναι αποκομμενα απο το συνολο,αλλα και παλι δεν μας πειθετε.Η γυναικα ειναι συνδημιουργος του Θεου και κλιμακα που ενωνει τον ουρανο με τη γη και αυτο το παραδεχονται ολοι οι πιστοι.ποια αλλη θρησκεια εδωσε τετοια θεση σε γυναικα? οσο για το αβατο του Αγιου Ορους εσεις τι νομιζετε οτι και στα γυναικεια μοναστηρια οι αντρες μπαινουν ετσι? οταν ομως παρισταται αναγκη το αβατο παραβλεπεται.και επειδη αναφερθηκε και το Βυζαντιο,το ξερετε πως την εποχη του Βυζαντιου οι γυναικες εφταναν σε ανωτατα αξιωματα και γινονταν και αρχιατροι? αλλο βεβαια οι καθολικοι.στην αρχαια αθηνα η γυναικα δεν επιτρεποταν να βγει απο το γυναικωνιτη χωρις συνοδεια.να μην αρχισω καλυτερα για την Κινα που ανεφερε καποιος.εκει ακομα οι γυναικες πωλουνται και αγοραζονται. η δικη μας πιστη εχει τη γυναικα μεσολαβητη του Θεου στη γη και οχι αντικειμενο ηδονης των αντρων γι'αυτο και δεν υποστηριζει την υποδουλωση των ανθρωπων στη σεξουαλικοτητα τους.το καλυτερο ειναι και οι γυναικες και οι αντρες να διατηρουν μια καποια πνευματικοτητα και να εχουν μονο εναν συντροφο,αυτον με τον οποιον ενωπιον Θεου και ανθρωπων ενωθηκαν και εγιναν ενα.ενα σημαινει ενα,ισος προς ισον,το ιδιο και το αυτο.Μπροστα στο Θεο δεν υπαρχουν φυλα και αυτο μου το επιβεβαιωσε και ο πνευματικος μου.ολοι το ιδιο θα κριθουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα άλλο ζήτημα αφορά την απαγόρευση εισόδου στο Ιερό Βήμα για τις γυναίκες, ενώ αντίθετα επιτρέπεται στους άνδρες. Η άποψη αυτή είναι εντελώς λανθασμένη! Η Εκκλησία, με συγκεκριμένους κανόνες της, απαγορεύει την είσοδο στο Άγιο Βήμα «εις πάντα λαϊκόν», άνδρα και γυναίκα. Το «Ιερό» είναι μόνο για τους Κληρικούς, που πρόκειται να προσφέρουν εκεί τη λατρεία προς τον Θεό. Και επιτρέπεται η προσωρινή παραμονή σε αυτό σε κάποιους λαϊκούς, που έχουν ειδικά «διαβασθεί» από τον Επίσκοπο, προκειμένου να βοηθούν τον Ιερέα, π.χ. τα «παπαδάκια», οι νεωκόροι κλπ. Η ευχή αυτή του Επισκόπου μπορεί να διαβασθεί και σε γυναίκες. Έτσι η απαγόρευση εισόδου ισχύει εξίσου και για τους άνδρες και για τις γυναίκες, οι οποίοι πρέπει όλοι να βρίσκονται στον κυρίως Ναό και από εκεί να συμμετέχουν στην λατρευτική πράξη. Αυτή είναι η διδασκαλία της Εκκλησίας μας.Η χριστιανική διδασκαλία απελευθέρωσε τη γυναίκα από την τυραννία του παλαιού κόσμου, ενώ ο Απόστολος Παύλος ήταν εκείνος που διακήρυξε επίσημα και μάλιστα σε εποχές που δεν άντεχαν τέτοια «φεμινιστικά» κηρύγματα πώς «ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού». Η δε φράση του στο αποστολικό ανάγνωσμα του γάμου πρέπει να σχολιασθεί σε σχέση και με όσα προηγούνται και αναφέρονται στις υποχρεώσεις του άνδρα και πάντως αναφέρεται στον σεβασμό και όχι στον φόβο μέσα στον γάμο, αφού «η αγάπη έξω βάλλει τον φόβον».Πού λοιπόν στηρίζετε τις απόψεις σας περί διακρίσεως της Εκκλησίας μεταξύ των δυο φύλων?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το κείμενο δεν είναι του κυρίου Ρασσιά αλλά του περιοδικού Δαυλός. Αυτό το λέμε γιατί οι θρησκόληπτοι είναι κολλημένοι άσχημα με τον κύριο Ρασσιά και τον βρίζουν ακόμα και για κείμενα που δεν είναι δικά του. Η διευκρίνιση είναι απαραίτητη μετά την ανάρτηση με υπογραφή "Ανέστης" (7 Μαΐου 2011 4:15 π.μ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί ο άγιος Κοσμάς ξεστόμισε αυτή την επίμαχη «συμβουλή», ότι, αν κάποιος βλέπει να περνάει από τη μια πλευρά του δρόμου μια γυναίκα και από την άλλη ο διάβολος, πρέπει να περάσει από εκεί όπου περνάει ο διάβολος, αφού ο διάβολος, άμα κάνεις το σταυρό σου, φεύγει, ενώ η γυναίκα δεν φεύγει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν ξέρεις, αδελφέ μου, το λόγο, να σου τον πω: το είπε επειδή απευθυνόταν σε άντρες που είχαν την πρόθεση να γίνουν μοναχοί! [...] Εκεί ο άγιος συμβουλεύει τους υποψήφιους μοναχούς: «Αμή ωσάν θέλης να φυλάξης την παρθενίαν, πρέπει πρώτον θεμέλιον να βάλης την ακτημοσύνην και να μην έχης σακκούλαν, να μην έχει κασσέλλα [δηλ. να μην έχει καθόλου χρήματα] και να τηγανίζεις το σώμα σου καθώς τηγανίζεις το ψάρι με νηστείες, προσευχές, αγρυπνίες, διά να νεκρώνης, να ταπεινώνης την σάρκα, οπού είνε ένας λύκος, ένα γουρούνι, ένα θηρίον, ένα λεοντάρι» [Ωραία πράγματα λέει για τους άντρες, ε; Ας προσθέσουμε εδώ ότι ο μοναχός δεν επιθυμεί να γίνει «σωματοκτόνος», αλλά «παθοκτόνος» (άγ. Ποιμήν)]. «Και να φεύγης τον κόσμον, μα περισσότερον την γυναίκα. Και όχι πάλιν να μισής την γυναίκα, διατί είναι πλάσμα Θεού, αλλά τα πάθη που ακολουθούν οι άνθρωποι. Και αν τύχη και περάσης από ένα σοκκάκι και εις το ένα μέρος είνε η γυναίκα και εις το άλλο είνε ο διάβολος, να μην αποπεράσης εκείθεν οπού είνε η γυναίκα, μόνον από εκεί όπου είναι ο διάβολος, διατί κάνεις τον σταυρόν σου και φεύγει, μα η γυναίκα δεν φεύγει». Και κλείνει το ίδιο απόσπασμα με την απαραίτητη διευκρίνιση: «Και καθώς είνε δύσκολον το αρνί να συναναστρέφεται με τον λύκον και να μη φαγωθή [δύσκολον, λέει, όχι αδύνατον, αλλά λαμβάνει μέριμνα υπέρ του αδύναμου] ή τα λιανόξυλα με τα κάρβουνα και να μην καγούν, έτσι είνε δύσκολον ο καλόγηρος να συναναστρέφεται με γυναίκες και η καλογριά με άνδρες και να μην μολυνθούν και να σκανδαλισθούν» (ό.π., σελ. 261-262).